Jauns privātais bērnudārzs Teikā!
Ar prieku ziņojam, ka Teikā durvis ver privātā pirmsskolas izglītības iestāde "Rotaļnieks".
Ar neatlaidīgu darbu, skaidru mērķu izvirzīšanu un pārliecību par to, ko vēlamies sniegt bērniem, mūsu ceļš no mājdārziņa ir kļuvis par stāstu par izaugsmi un attīstību atverot arī privāto pirmsskolas izglītības iestādi. Lai arī dažkārt nācās saskarties ar šaubām un pat nelielu nosodījumu no apkārtējiem, mēs saglabājām vīziju un pārliecību, ka bērni ir pelnījuši vidi, kurā viņi var augt ar prieku, cieņu un iegūt izglītojošu pieredzi. Mūsu bērnudārzs ir vieta, kur Jūsu bērns atradīs mierīgu vidi, lai attīstītos, mācītos un izpaustos rotaļās drošā, gādīgā atmosfērā. Mūsu prioritāte ir nodrošināt, lai katrs bērns justos novērtēts, mīlēts un iedrošināts izzināt pasauli savā tempā, atbilstoši vajadzībām un interesēm.
Skolotājs
Zināšanas par bērna psiholoģiju, attīstības posmiem un mācību metodēm ir pamats tam, lai mēs spētu bērniem dot vislabāko izglītību. Tas ļauj mums saprast, kā katrs bērns mācās un attīstās, kā arī palīdz pielāgot mācību procesu bērna vajadzībām.
Skolotāja darbs ir arī pastāvīga izaugsme – mācīties jaunas metodes, uzklausīt bērnus un vecākus, lai kopīgi veidotu vidi, kur bērni ne tikai apgūst zināšanas, bet arī attīsta savas prasmes, kritisko domāšanu un izpratni par pasauli.
Rūpes un mīlestība ir būtiskas, bet tās kopā ar zināšanām un attīstību rada to harmoniju, kas ļauj bērniem mācīties un augt drošā, atbalstošā vidē. Mēs, skolotāji, esam ne tikai bērnu ceļveži pasaules izziņā, bet arī viņu partneri mācību procesā. Tikai kopā – ar sirds siltumu un zināšanām – varam veidot pamatu bērnu izaugsmei.
Adaptācija bērnudārzā
Socializēšanās, dienas kārtība, rotaļnodarbības par aizraujošiem tematiem un interesantas aktivitātes, kas darbina gan pirkstiņus, gan prātu, gan ķermeni.
Lai adaptācijas process noritētu pēc iespējas veiksmīgāk, ir jāatrod īstā pieeja. Ne reti tā var būt divu vai vairāku pieeju apvienojums, lai izveidotos tā īstā – šī bērna – adaptācijas recepte. Ļoti svarīgi ir, ka vecāks ar bērnu jau laicīgi sāk par šo tēmu runāt. Bērnu informējot par to, kas bērnudārzā viņu sagaida. Tāpat ļoti svarīgi ir, ka paši vecāki ir atvērti šim procesam. Bērns jūt savus vecākus un, ja mamma vai tētis iekšēji ir frustrācijā par bērna palaišanu dārziņā, arī bērns nejutīsies komfortabli, un adaptācija var kļūt par izaicinājumu. Asaras mēdz būt un tā ir tikai normāla reakcija uz šķiršanās brīdi.
Būtiski ir, bērnam šajā brīdī saņemt neviltotas rūpes, sirsnību un ieinteresētību no skolotāja puses.
Svarīgi verbalizēt to, kas šobrīd ar bērnu notiek un neignorēt to kā viņš šajā brīdī jūtās. Pie mums adaptācijas periods nav akmenī kalts. Tas nozīmē, ka katram bērnam šis posms var būt citāds. Kāds ar pirmajām dienām un plašu smaidu sāk nākt, citam tas prasa nedaudz ilgāku laiku vērošanai un māmiņu blakus, lai justu to drošības sajūtu. Sākam ar pastaigu laiku un tālāko procesu plānojam atkarībā no abpusējiem pirmajiem iespaidiem.
Vecāki adaptācijas periodā var būt klātesoši, ja bērniņam tas ir nepieciešams.
Mīļie vecāki! Tas ir tikai normāli un pieņemami, ka arī jums ir emociju mutuļi un par šo ietrīsas sirds, un birst asaras. Bērns sāk jaunu dzīves posmu. Pilnīgi iespējams, ka šī būs pirmā reize, kad bērns ir ilgāku laiku šķirts no vecākiem. Ir tikai apsveicami, ja šo kamolīti neatstājat kaut kur dziļi sevī, bet izritiniet ārā.
Rūpējieties arī par savu emocionālo veselību!